באופן מפתיע, עיקר התוקפנות בכיתות אינה פיזית, אלא תוקפנות חברתית שמתרחשת בצורה עקיפה וסמויה מהעין – במסווה של ‘צחוק’ פוגעני או ‘משחקי כאפות’, בהדרת ילדים ובתקשורת פוגענית ברשתות החברתיות שזולגת אל חיי היום יום בכיתה.
ב-60% מהכיתות סובלים ילדים מחרם ורבים נוספים נפגעים או נחשפים לאלימות בבית הספר. מורים/ות רבים/ות מדווחים על קושי אמיתי להתמודד עם תוקפנות בכיתות ועל צורך בכלים יעילים ליצירת אקלים כיתתי מיטיב.
מורים/ות רבים/ות מדווחים על קושי אמיתי להתמודד עם תוקפנות בכיתות ועל צורך בכלים יעילים ליצירת אקלים כיתתי מיטיב.
סדנאות מצמיחים הוכחו מחקרית כיעילות בהפחתת תוקפנות בכיתות
צוות המנחים/ות שלנו מכיר לעומק את האתגרים שניצבים בפני המחנכ/ת על בסיס ניסיון שטח עשיר בבתי ספר מגוונים ברחבי הארץ.
סדנאות מצמיחים ממוקדות ביצירת השפעה מתמשכת על האקלים הכיתתי ולכן כוללות פעילות עם תלמידי הכיתה במקביל להכשרת המחנכ/ת.
לכל ילד וילדה מגיע להרגיש בטוחים
וללמוד בכיתה שאפשר לצמוח בה
סדנה חווייתית בת 3 ימים, בה יקבלו תלמידי הכיתה והמחנך/ת כלים פרקטיים לשיפור האקלים הכיתתי:
הסדנה כוללת משחקים, דיונים ותרגילים חווייתיים – כל אלו מציפים נורמות הקיימות בכיתה, מייצרים שיח כיתתי פתוח ומאפשרים לתלמידים לפעול לשינוי ולשפר כקבוצה את התמודדותם עם אלימות חברתית מסוגים שונים (הצקות מילוליות ופיזיות, השפלות, הפצת שמועות, אלימות מגדרית וחרם).
אנו מכשירים ומדריכים את מחנכי הכיתות לאורך כל הסדנה ואחריה, מתוך אמונה שהם הדמות המרכזית בהובלת אקלים כיתה מיטבי ויצירת שינוי.
הסמארטפון הוא גורם רב השפעה על אקלים הכיתה שלך!
רוב הילדים ובני הנוער שחווים בריונות ברשת, חווים אותה מילדים שהם מכירים, באפליקציות ‘תמימות’ כמו וואטסאפ. אלימות ברשת לא נובעת בהכרח מאגרסיביות או מחוסר מודעות של התלמידים, אלא גם נתפסת כאמצעי להתקדמות בסולם החברתי – 69% מבני הנוער מאמינים שמי שנוהג בבריונות ברשת הוא מקובל.
בין אם נרצה ובין אם לא, תופעות שונות של בריונות רשת ושיימינג, סטיקרים פוגעניים, תכנים מיניים ואף חרמות, זולגים אל היום יום ומשפיעים על אקלים הכיתה שלנו.
אנו המורים נאלצים להתמודד עם התרחשויות שקורות מחוץ לשעות בית הספר ואף לצייד את התלמידים שלנו בכלים להתמודדות. כל זאת במרחב טכנולוגי מהיר ומשתנה שאנחנו לא תמיד מבינים ומעודכנים בו.
סדנת מצמיחים ברשתות החברתיות היא סדנת התערבות בת יום שנותנת למחנכ/ת ולתלמידי הכיתה כלים להפחתה והתמודדות עם תוקפנות רשת מסוגים שונים.
נבחרת מצמיחים נועדה לחזק את הכוחות החיוביים בקרב תלמידי בית הספר, להקנות לתלמידים המצמיחים כלים ולחזק את כוח ההשפעה שלהם.
על פי רוב בחירות למועצת תלמידים מושפעות מססגוניות הקמפיין והכריזמה של המועמד/ת. מראה חיצוני, מעמד חברתי ומתן הבטחות אשר לעיתים אין להן כיסוי – כל אלו מהווים חלק מבחירת המועמדים, ממש כמו בפוליטיקה של המבוגרים.
נבחרת מצמיחים מורכבת מילדים וילדות שנבחרו באופן אנונימי על ידי ילדי הכיתה כילדים מצמיחים. הנבחרת עוברת סדרת מפגשים עם מנחה שמטרתה להעצים התנהגות פרו חברתית, לציידם בכלים להתמודדות וסיוע לאחרים ולייצר לגיטימציה חברתית למעשיהם.
מגייסים את ההורים לטובת אקלים כיתתי מצמיח
סדנה משותפת להורים ותלמידים אשר יוצרת הזדמנות מובנית לשיתוף ושיח אינטימי, ‘אחד על אחד’, בו עוזר ההורה לילד/ה למצוא את הנקודה המצמיחה בו/ה.
הסדנה מאפשרת לבית הספר:
הסדנה עזרה לי בתור הורה לראות איך אפשר להעניק לבן שלי כלים ולגרום לו לראות את האחר, החלש יותר
تريد معرفة المزيد?
71%
من المعلمين أفادوا أن التدريب على طريقة متسميحيم ساهم إلى حد كبير في معالجة المناخ الاجتماعي داخل الصف
69%
من المعلمين أفادوا أن الورشة أعطتهم الأدوات اللازمة للتعامل بنجاح مع مظاهر العنف والعدوان داخل الصف
91%
من الطلاب أفادوا أنهم بعد ورشة متسميحيم سوف يمتنعون عن إرسال رسائل مسيئة عبر الشبكة
81%
من الطلاب أفادوا أنه بعد ورشة متسميحيم، سيتدخل الأطفال في الصف للحماية في حالات الإساءة والتنمر
انضم إلى القائمة البريدية
WhatsApp us