הפחתת אלימות ברשת – מערך שיעור לשיח כיתתי הידעתם? ב – 64% ממקרי הפגיעה בילדים ונוער שארעו ברשת בשנת 2022, הפוגעים היו בעצמם קטינים! כמורים, עלינו לייצר שיח ולתת לתלמידים מידע וכלים שיאפשרו קרא עוד »
הפחתת אלימות – מערך שיעור לשיח כיתתי >> בסוף העמוד יש תרגום לערבית אנשי ונשות חינוך רבים מדווחים שהתוקפנות בכיתות מגיעה לשיאים חדשים לאחר השנתיים המורכבות שעברו על התלמידים. אז איך קרא עוד »
יום הזכרון לרצח רבין – על מה באמת חשוב שנדבר עם התלמידים/ות שלנו? עבור התלמידים/ות שלנו, רצח רבין הוא משהו שלקוח מספרי ההיסטוריה. אבל השיסוי, ההסתה, האלימות – הם עדיין כאן, ואנחנו צריכים למצוא את הדרך להעביר להם קרא עוד »
איך למנוע חרם בכיתה שאני מחנך/ת? על מנת שיתרחש חרם – הכיתה צריכה לאפשר זאת. בעוד שתופעות כמו מריבות וגילויי תוקפנות שונים יקרו באופן נורמטיבי בכל כיתה/קבוצה, חרם, הוא מופע קיצוני קרא עוד »
חרמות? לא בכיתה שלנו! הורים – כך נשים סוף לתופעה הסטטיסטיקה העגומה מראה שב – 60% מהכיתות בישראל התרחש חרם.חלק גדול מהילדים המוחרמים לא משתפים בחוויה הקשה שהם עוברים וגם הילדים ש'צופים מהצד' לא בהכרח קרא עוד »
בריונות רשת סמארטפונים בגיל צעיר כלים חשובים בנוגע לסמארטפונים בגיל צעיר. בכיתה ד' סיפרה לי הבת שלי ש"גילי התעצבנה על דנה והוציאה אותה מהקבוצת וואטסאפ של הבנות".כששאלתי אותה מה היא קרא עוד »
אבל אמא, למה אנחנו צריכים לשחק איתו? הוא מעצבן. מה לעשות כשהילד שלי נמצא בחבורה שמדירה ילד אחר? בכנות? יש בי חלק שמבין אותו. למה הוא צריך לשחק עם מישהו שמעצבן אותו? האם אני קרא עוד »