איך נגביר את תחושת השייכות בכיתה שלנו?
לכולנו ברור כמה חשוב שילדים ירגישו שייכות לכיתה. אבל רגע לפני שנעבור לאיך גורמים לזה לקרות…בואו נדבר על מדוע בעצם לבני האדם
כהורים, אנחנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות חסרי אונים מול נושאים בוערים כמו בריונות רשת, חרם כיתתי, הצקות חוזרות, לחץ חברתי שגורם להתנהגות מסוכנת ועוד.
אנחנו שומעים מסביב סיסמאות כמו – "חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח", "צריך להתערב במינון הנכון" אבל איך עושים את זה באמת?
אנחנו – במרכז מצמיחים – מאמינים בלדבר 'תכלס'. פחות סיסמאות, יותר כלים פרקטיים שכל הורה יכול/ה ליישם על מנת:
בואו לקבל מידע וכלים שכל הורה חייב/ת להכיר.
תוקפנות בכיתה, בריונות רשת, התמודדות עם חרם, לחץ חברתי, הלשנה ודיווח – הרצאות חובה להורים ששופכות אור על חייהם החברתיים של ילדים ומתבגרים, ונותנות להורים כלים פרקטיים לשיח והכוונה הורית.
» מרצי מצמיחים הינם מנחים ומנחות בכירים שצברו מאות ואלפי שעות הנחייה של תלמידים ומורים במגוון רחב של גילאים ואוכלוסיות.
» ניתן לקיים את ההרצאות פרונטלית או בזום.
האם בכיתה של הילד/ה שלי קיימות תופעות של תוקפנות חברתית – ירידות, הדרה ואולי אפילו חרם? כולנו רוצים שהילדים שלנו יחושו בטוחים ושייכים כשהם נכנסים מדי בוקר אל הכיתה, איך נוכל לדאוג לכך?
בהרצאה נקבל 'הצצה' אל עולמם החברתי של הילדים, נכיר את מודל מצמיחים ונקבל טיפים פרקטיים ליצירת מוטיבציה להתנהגות איכפתית ולהתמודדות עם תוקפנות חברתית.
הרשתות החברתיות הן 'מגרש המשחקים' החדש של הילדים שלנו, ואנחנו ההורים חייבים להיות נוכחים בו.
על מנת להכווין את הילדים/ות שלנו בעולם 'הווירטואלי' ולהגן עליהם מפגיעה, אנחנו ההורים צריכים כלים שיאפשרו יצירת אמון ושיח פתוח עם הילדים בנושא הרשת וההתמודדויות שהיא מביאה לחייהם (בריונות, פרטיות, תקשורת עם חברים ועוד).
איך נוכל כהורים לעצור את תופעת החרמות?
אחד מכל שישה ילדים בישראל חווה חרם. לנו כהורים יש יכולת להשפיע ולמנוע חרמות בכיתות של הילדים שלנו. לשם כך, חשוב שנבין את מנגנון החרם, נדע איך לפעול וחשוב לא פחות – איך לא לפעול כדי לא להחמיר את המצב. בהרצאה נקבל ידע וכלים פרקטיים שיאפשרו לנו כהורים לסייע למגר את התופעה.
"איך זה שהיא לא סיפרה? אצלנו הכל פתוח ומדברים על הכל…"
ילדים רבים לא משתפים כאשר הם נפגעים מתוקפנות.
בהרצאה נבין מהם 'חסמי הדיווח' ונקבל כלים פרקטיים לעודד דיווח ושיתוף.
החשש שהילד/ה שלנו יגררו אחרי אחרים, מטריד הורים רבים.
כולנו יודעים שלחברים/ות ולסביבה הקרובה יש השפעה משמעותית על ילדים ובני נוער.
מחרמות ותוקפנות כלפי אחרים ועד התנהגויות סיכון, אלכוהול, אתגרי רשת ופגיעה עצמית – איך נדאג לחזק את הילדים שלנו כך שיבחרו לפעול נכון ולהישאר נאמנים לעצמם?
בהרצאה נבין עם מה מתמודדים הילדים ונקבל כלים פרקטיים לשיח שיעזור להם להתמודד עם תופעת הלחץ החברתי.
בסדנה משותפת להורים וילדים, נכיר את מודל מצמיחים ונצלול לשיח אינטימי של הורה וילד/ה בו נמצא יחד את הנקודה המצמיחה שבכל אחד/ת מאיתנו.
הפעילות כוללת:
» פעילות מצמיחים להורים וילדים נערכת במסגרת חינוכית בהשתתפות הצוות (בית ספר או מסגרת חינוך בלתי פורמאלי).
בקהילות יישוביות קיימת חשיבות לתפקוד של קבוצת ההורים כקהילה שפועלת בשיתוף פעולה ומייצרת סמכות ומסר אחיד. בפעילות סדנאית זו:
רוצה לשמוע עוד?
41%
מהילדים חווים תוקפנות בעיקר מהחברים שלהם
(סקר Mind the gap 2020)
77%
מהילדים ציינו שהסיכוי שילדים ידווחו על ילד שסובל מירידות הוא הוא נמוך או בינוני.
(סקר Mind the gap 2020)
25%
מבני הנוער חוו בריונות רשת. מתוכם – 74% חוו את הבריונות בוואטס אפ (סקר בזק 2019)
69%
מבני הנוער חושבים שמי שמתנהג בבריונות ברשת או מבצע שיימינג הוא מקובל חברתית (סקר בזק 2019)
לכולנו ברור כמה חשוב שילדים ירגישו שייכות לכיתה. אבל רגע לפני שנעבור לאיך גורמים לזה לקרות…בואו נדבר על מדוע בעצם לבני האדם
בשנים האחרונות התגבר המחסור במורים, מחנכות ואף מנהלות. בין הסיבות המיוחסות לכך ניתן למנות את מעמדם הנמוך מאוד של המורים בישראל (שני
"אני רוצה לאפשר לו לבלות, להסתובב עם חברים, להיות עצמאי, ומצד שני אני דואגת, חוששת שיגרר אחרי אחרים לדברים בעייתיים…" מזדהים/ות? חודשי
הצטרפו לרשימת תפוצה
WhatsApp us